Tips: Matlista

För att få ihop vardagen med jobb, dagishämtningar, (vabb) och resor så gäller det verkligen att förenkla så mycket det bara går. Sedan några månader tillbaka så har vi varje söndag planerat veckans måltider. Jag hittade en jättebra kalender på Söstrene Grene när jag var i Danmark, men får man inte tag på den här så kan man likaväl skriva på ett vanligt papper. Varje söndag planerar vi som sagt veckans måltider och samma dag åker vi iväg och storhandlar. Vid sidan av namnet på det vi ska äta har står vart vi hittade receptet. På så sätt är det lätt att googla upp när du väl ska laga.
Detta är ju inte på något vis en ny uppfinning men för oss har den här enkla aktiviteten verkligen underlättat. Så detta är mer en påminnelse till er som önskar att ni planerade lite mer,  men inte kommt till skott - testa!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där är så himla smart! Jag försöker det emellan åt, men sen blir jag sugen på något annat. Men det gäller ju att vara bestämd! :)

Svar: Ja det är just det där att man blir sugen på annat :-) Känner igen det!
Emmelie Johansson

2016-10-03 @ 16:37:06
URL: http://dcentury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin