Önskelista februari

Den sista tiden har vår lilla knatte börjat sova bättre på nätterna vilket också betyder att vi äntligen får sova lite fler timmar.  Plötsligt har jag fått massa ny energi vilket har bidragit till att huvudet spritter av idéer och tankar. Bland annat har jag börjat fundera på "göra om" lite här hemma. Eller, jag skulle snarare säga "göra klart". Våra väggar är fortfarande relativt kala och på vissa ställen i hemmet saknas det lite detaljer som gör helheten. Ja, ni förstår. Så, jag tyckte det var på tiden att sätta ihop en liten önskelista för februari. Varför jag önskar mig just de här sakerna? Se nedan!
 
 
Om två veckor (alltså två fjuttiga veckor) börjar jag jobba igen. Efter graviditeten har jag fått större fötter och 80% av mina gamla skor passar inte. Tro mig, jag har försökt att pressa ner fötterna i några av mina favoritskor, men icke. Jag har fortfarande inte helt gett upp hoppet, men tills dess så behöver jag några nya skor. Kvalitet tycker jag går före kvantitet och därför vill jag gärna satsa på ett par klassiskt snygga pumps. En av mina favoritermärken på skor är Tiger of Sweden och de här skorna skulle passa utmärkt i min basgarderob.
Både i stugan och hemma i huset behöver vi få upp fler saker på väggarna. I helgen, när vi var i stugan, så slog det mig att det är väldigt tomt i flera rum. Japp, ramar står på vill ha listan!
Carolina Neurath har verkligen växt i mina ögon. I det senaste har jag sett mycket av henne i tv (speciellt Nyhetsmorgon) och jag blir bara mer och mer imponerad. Så kunnig, så smart och så ung! Heja! Hennes senaste bok står nu på min önskelista!
Jag har velat fram och tillbaka, för Elefantkuddarna från Svenskt Tenn syns nästan överallt. Men, trots det så skulle de göra sig väldigt bra i vår kökssoffa. 
Den här otroligt snygga ljusstaken från Klong är verkligen en "vill-ha-pryl". Ja, bara för att den är så snygg. I veckan fick den pris på Elle Decoration Swedish Design Awards som årets inredningsacessoar, så tro mig - vi kommer se mer av den här i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin