Mitt barndomshem

Tro det eller ej, vi är fortfarande inte friska och krya i vårt hem. Det var en riktigt seglivad förkylning detta. Jag hoppas verkligen att inte ni ligger i detta utan är uppe på benen och laddar för midsommar. Förr(förra) veckan var jag och minichefen på västkusten. Jag tänkte att jag ska visa er ett litet axplock av bilder. Häng med!
Första helgen åkte vi ner för bröllop. Det var min syster som gifte sig. Fint, vackert och väldigt kärleksfullt.
Detta är mitt barndomshem. När jag var lite tänkte jag inte på hur vackert det är, men nu kan jag bara titta på den fina omgivningen och huset. Tro det eller ej så är detta drygt 20 min från Göteborg. Det tror man nästan inte, heller hur?!
När man går i en miljö varje dag tror jag man blir lite blind. Man ser inte det vackra, och man ser inte heller det som kanske behöver ett extra hand. Här har jag traskat otaliga gånger i ridkläder, på väg till stallet (som ligger precis till vänster i bild).
Detta är den gamla glasverandan som har fått en lite uppfräschad touch.
 
Detta rummet är riktigt gammalt. När vi köpte huset fick jag bo här inne medan huset renoverades. Huset var från slutet av 1800 talet och när vi flyttade dit fanns det inte ens varmvatten eller dusch. Ni förstår att renovering behövdes, eller hur?! Nu är rummet renoverat igen och jag tycker det passar utmärkt i stil till huset.
Foto: Emmelie
Jag och min kära sambo fick faktiskt till och med tid till ett bastubad helt själva. Här där "spahuset" står var från början ett hönshus. Lite skillnad nu helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så underbart. Vilken idyll!
Grattis till syster.
Kram

2015-06-15 @ 15:32:16
Postat av: Anonym

Så himla vackert! /Livingbymiriam

2015-06-15 @ 21:33:08
Postat av: Maria

Var ligger denna idyll?

Svar: Hej! Det ligger nära Nääs slott i Floda utanför Göteborg :-)
Emmelie Johansson

2015-07-19 @ 09:07:43
URL: http://www.marai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin