Nyårsdukning

Nu äntligen kan jag visa lite bilder från nyårsafton och mer specifikt dukningen. Ni fick en försmak när jag påbörjade pyssel inför årets sista kväll. Men nu så - så här blev det i sin helhet!
Jag valde att duka i vitt, svart och guld. Varför? Helt ärligt så var det mest av praktiska skäl. Jag letade i mina gömmor i stugan och det jag hittade var helt enkelt i dessa färger. Duken på bordet är egentligen ett stort, tjockt tygstycke från IKEA. Tyget är rester från ett stol-projekt, men nu fungerar tyget som blev över precis lika bra som duk! På bordet har jag ställt LED-ljus från Enjoy Candles. Perfekt då de inte rinner samtidigt som de ger ett fint och behagligt ljus.
Jag ställde små glasskålar som är på fot på tallrikarna. De små glasvasarna har jag tidigare fyndat på loppis. De fungerar ibland till godis, till efterrätter och nu som dekoration. Jag la lite svart silkespapper i skålarna och sedan en liten stjärna och den här texten. Runt skålen la jag en virad tygservett. Som dekoration har jag strött ut lite sjärnanis på bordet.
Foto. Emmelie
Jag avslutar med ett litet tips. Har ni tänkt på att papperssnören (som man ofta använder till presentinslagning) går att snurra upp. Det vill säga att du kan veckla ut snöret som jag har gjort ovan. Jag knöt en bit snöre runt glasens fot och sedan vecklade jag ut och gjorde små rosetter runt glasen. Litet men enkelt tips!

Kommentarer
Postat av: Underbara Saker

Tack för tipset, älskar dina små pyssel. Riktiga små godbitar!

Svar: Tusen tack!!
Emmelie Johansson

2015-01-07 @ 21:09:26
URL: http://www.underbarasaker.blogg.se
Postat av: Johanna

Blir så imponerad av sådana som lägger så mycket energi på dukningar, tänker alltid att det hade varit kul, men blir ju aldrig så :p

Svar: Du får ta 15 min extra någon gång :-) Det behövs inte så mycket :-)
Emmelie Johansson

2015-01-07 @ 22:46:34
URL: http://johannaarntzen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin