Dop

I helgen hade vi dop för våra lilla prins. Vår minichef blev officiellt en Melker. Det blev en fantastisk dag och också årets hittills varmaste. Jag har inte haft tid att gå igenom alla bilder än, men här kommer ett axplock av bilder från dagen.
Jag grävde i mina gömmor och hittade blå vimplar som jag har köpt till en fest för flera år sedan. Vimplarna hängde jag upp i gången upp till vårt hus. Blå ballonger satte vi också i den ena vimpeln.
Jag hade ordnat så många honey combs, så tro det eller ej, så använde jag inte ens allihopa. Jag hade olika storlekar för att få lite variaton och jag hade valt tre färger som jag genomgående höll mig till; blått, grått och vitt.
Vimpeln med texten Melker gjorde jag själv. Jag skrev ut bokstäverna och klippte till "vimplar" utav tjockare, grått papper som jag köpte på Panduro Hobby. Vimplarna satte jag sedan på ett blått band som jag hängde i tältet.
I somras så var jag på flera loppis och köpte upp gammalt porslin och bestick. Det gjorde att vi till kakbuffen kunde duka med riktigt porslin. Det blev väldigt fint med det gamla porslinet och mycket trevligare än plast eller papper tycker jag.
Tro det eller ej så hade vi 12 olika kakor på "kakbuffen". Många var dock i mindre variant, som de här mini morotsmuffinsen. För att piffa till kakorna gjorde jag små vimplar med hjälp av washitejp och tandpetare.
Foto: Emmelie
Jag hade bestämt mig för att göra en speciell tårta och jag fick för mig att den skulle innehålla vitchoklad- och blåbärsmousse. Så här blev resultatet. Det tog lite tid, men det var faktiskt värt det!

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så fint

Svar: Tack!
Emmelie Johansson

2015-08-12 @ 17:17:33
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Katarina Ratcliffe

men så otroligt fint!
Man ska alltså hyra dig till partyn 😉
Kram

Svar: Hahaha självklart!! Vad gullig du är!!!!
Emmelie Johansson

2015-08-12 @ 17:28:45
Postat av: kerstin ehrenholm

Jätte fina ideer tack så fint det blev

Svar: Tack!!
Emmelie Johansson

2015-08-13 @ 08:07:32
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så fint du har gjort Emmelie! Superfint med udda porslin istället för papptallrikar!

Svar: Tusen tack Hanna!!!
Emmelie Johansson

2015-08-13 @ 19:48:52
URL: http://hannarty.com
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Superfint!!

Svar: Tack!
Emmelie Johansson

2015-08-16 @ 12:20:56
URL: http://madelein.se/
Postat av: Karin O

Åh så fint!
Och brödet i förra inlägget måste jag testa:)

Svar: Gör det! Jättegott!!
Emmelie Johansson

2015-08-20 @ 10:27:06
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin