Fantastisk jordgubbssylt

I lördags lyckades jag få tag på årets sista(?!) jordgubbar. Jag har planerat en längre tid att göra jordgubbssylt, men tiden har liksom bara runnit iväg. Men i lördags fullkomligt jublade jag när jag fick tag på två liter jordgubbar och kunde röra ihop världens godaste jordgubbssylt. Hittar du inte några jordgubbar i år så kan jag verkligen rekommendera att spara det här receptet till nästa år för det är riktigt, riktigt gott!
Så här gör du: Rensa jordgubbarna och koka dom tillsammans med vattnet och vaniljstången (delad och urskrapad) i ca 15 min. Skumma av om det behövs och ta bort vanilstången. Tillsätt sockret och limen och gör ett uppkok. Låt sylten svalna innan den förvaras.  Receptet kommer från Leilas kokbok.
Foto: Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin