Vårkänslor i trädgården

I helgen fick jag massa vårkänslor när solen bestämde sig för att titta fram. Det blev ett besök i blommbutiken och jag var nästan lite chockad själv när jag kom hem och såg hur många blommor jag hade fått med mig hem. Men vad lite blommor kan göra och så otroligt trevligt det blir. Jag är verkligen inte blommänniska men jag bjuder på det och visar vad man kan få till helt utan blommkunskap!
Är det bara jag, eller har pärlhyacinterna fullkommligt tagit över i tv, tidningar och media den senaste veckan? "När pärlhyacinten dyker upp på butikshyllan vet man att våren är på ingång" skriver Blomsterlandet på sin hemsida och jag kan inte vara sämre - tre olika pärlhyacinter planterade jag i de här fina lerkrukorna.
När jag kom hem från blombutiken insåg jag att det saknades krukor till antalet nyinköpta blommor. Men, jag hittade en glasvas jag köpt på IKEA och med lite mossa i botten fyllde den sin funktion för några påskliljor. För att få till lite dekoration i vasen virade jag några grenar på insidan av vasen.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Susan Linderos

Underbart vad lite sol och blommor kan göra med välbefinnandet.

2014-03-10 @ 11:42:35
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tycker du om vårkänslan i denna lägenhet då:
http://www.hemnet.se/bostad/6026691
? :)

2014-03-10 @ 15:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin