Årstidstips: Saltgurka!

Jag älskar saltgurkor och då menar jag inte inlagda gurkor utan (vad jag kallar) "riktiga" färska och salta gurkor. Tyvärr är de rätt så dyra så ofta blir det mer av ett delikatessinköp då och då, men nu närmar ju sig gurktiden! Det vill säga att nu börjar det gå att köpa färska gurkor och lägga in själv. Tjoho! I helgen la jag in årets första egna gurkor. Receptet (som är dunderenkelt) har jag fått av min kompis mamma. Blanda 1 dl flingsalt med 3-5 dl vatten i en burk. Lägg även gärna några vinbärsblad i burken. Tvätta sedan och lägg ner dina gurkor i burken. Efter cirka 2 dagar är de färdiga att äta. Mumsmums! Jättegott att ha på en ostsmörgås!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var verkligen länge sedan som jag åt färska inlagda gurkor.. Dem man köper i butik smakar riktigt illa..

2014-08-10 @ 18:07:43
Postat av: Jenny - Hemtrender

Spännande och gott att göra sin egen!
Kramkram

2014-08-10 @ 21:55:58
URL: http://Www.hemtrender.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin