Brödbak a lá lördag

Idag smög jag upp rätt så tidigt och satte igång med brödbak. Jag köpte en vetesurdeg i veckan och har gått och väntat på att få provbaka den köpta surdegen. Sedan insåg jag att det skulle ta ett par timmar innan surdegen skulle bli ett ätbart bröd, så då satte jag igån med ett brödbak till. På dinkelmjölpåsen står det en recept som jag inte provat tidigare, men oj, vilket gott dinkelbröd det blev. Rekommenderas varmt! I väntan på mina surdegsbauetter som fortfarande jäser så sitter jag framför nyhetsmorgon, brasan brinner och regnet strilar ner utanför. Mysig baklördag helt enkelt!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Jenny - Hemtrender

Jag körde också brödbak i helgen!:) hur ser det ut för dig i oktober, blir det ett Borås-besök...?:)
Snart Japan också väl? Det ligger högt på min lista att åka dit!

Kramkram!!

2013-10-06 @ 19:33:33
URL: http://hemtrender.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin