Tjuvstartar första advent

Jag kunde inte låta bli utan tjuvstartade julen, december och första advent en dag för tidigt. Medan sambon låg och snusade och sov i morse så smög jag upp, satte en deg för frukosttekakor och dukade upp en första julfrukost. Jag är riktigt förtjust i det här julporslinet (Åsas Tomtejul) och har längtat lite efter att få använda det. Jag tycker det är lite lagom juligt. Snyggt, men inte för mycket. 
 
Brödet  jag bakade är ett av mina absoluta favoritbröd. Det är ett jätte smart recept som trots att det innehåller jäst går väldigt fort att baka. Istället för att jäsa degen en längre tid så tappar man upp lite vatten i diskhon och ställer ner degbunken, för att på så sätt skynda på jästiden. Total jästid är cirka 20 min så på under en timme har du färdigbakade tekakor. Receptet hittar du här.
För att få en extra julkänsla så gick jag i morse ut på tomten och hämtade några tallkvistar. Jag la sedan de små kvistarna vid te- eller kaffekoppen och vid brödet. Väldigt enkelt, men det gör helhet så mycket trevligare.

Foto: Emmelie
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så härligt! Och dina fina tekakor också.
Kram

2013-12-01 @ 00:17:20
URL: http://katarinaratcliffe.se
Postat av: Hemmakatten

Du är verkligen en hejare på det här med dukning! Alltid lika kreativt och vackert. Och baka kan du också :)

2013-12-03 @ 23:39:52
URL: http://hemmakatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin