Jakten på den perfekta utemöbeln

Vi har inte köpt utemöbler till fritidshuset än. Det resulterade i att midsommaraftonens middag fick avnjutas på bockar som var ihopsnickrade av plankor och en bordsskiva som bestod utav två tillfälligt avhakade garderobsdörrar. Nu till helgen börjar semestern och då far vi upp till stugan igen och då sjutton måste vi skaffa oss utemöbler. Därför är vi i valet och kvalet vad i ska välja. Jag har inte lust att lägga en halv förmögenhet på utemöbler till stugan så vad sjutton ska man välja?! Alla tips tas tacksamt emot!
Foto: IKEA, Livet Hemma
Detta bordet från IKEAs serie Äpplarö har jag tittat på. Dock funderar jag på hur sköna stolarna är att sitta på. Men de finns även i andra varianter som jag funderar på.
Sedan är det något med vita utemöbler som gör mig helt svag. Just de här är IKEAs serie Ängsö men just den här har jag inte tittat på utan främst från andra butiker. Japp, som sagt, tips tas tacksamt emot!
 

Kommentarer
Postat av: Camilla/Stilitiden

De här är fina, passar i gammal trädgård. Men jag älskar att gunga, jag. Alltså sitta i en stol som gungar lite skönt. Vi har en variant av Grythyttans, men skulle nog önskat att vi valt den klassiska modellen, lite mer robust än vår variant med smalare tiljor.

Det är ju ändå så himla dyrt med utemöbler, så man vill ju de ska hålla i tiden. Lycka till med inköpen och trädgårdslivet!

Camilla/Stilitiden

2013-06-25 @ 00:02:36
URL: http://stilitiden.se
Postat av: Julia - inredning & sött

Jag tycker det är skönt om möblerna inte heller är för tung att skjuta in och ändra läge på :-) finns så mycket att tänka på.. Skönt att det börjar vara rea på möbler iaf :-)

2013-06-25 @ 11:00:25
URL: http://www.juliasinspiration.blogg.se
Postat av: Emma

Jag tycker vita möbler är finast utomhus. Det känns ju sådär idylliskt somrigt som man tänker sig att sommaren ska vara.. :-)

2013-06-25 @ 13:25:32
URL: http://emmaloves.blogg.se
Postat av: Matilda

På kilamobler.se finns massor med fina utemöbler i olika prisklasser! Kolla där!

Svar: Tack! Det ska jag verkligen kolla upp!
Emmelie Johansson

2013-06-25 @ 16:15:52
Postat av: Helena i Ljungsbro

Vi köpte Ängsö till specialpris. Fanns inga blå dynor kvar, men det hittade jag på Blocket för 50:-/styck. Jag är jättenöjd med gruppen och den är perfekt i vårt inglasade uterum.

2013-06-25 @ 22:20:28
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker korgstolar är det absolut skönaste att sitta i. Besök gärna Brunnsvikens trädgård för inspiration om kombination av bord och stolar. (De säljer inga möbler men man får bra ideer) Där finns även gott om växter till din trädgård. Vi köpte en gammal patinerad dörr hos Nacka byggnadsvård, lackade den med båtlack, lät en smed göra rostiga ben till bordet och ställde udda korgstolar runt...

2013-06-26 @ 06:50:51
Postat av: Living by Miriam

Du som springer mkt på auktioner borde väl hitta nåt snyggt gammalt? Ett lager färg piffar upp det mesta om man nu inte vill ha det lite skavt. :) kram

2013-07-02 @ 07:43:08
URL: http://livingbymiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin