Fresh på årets Formex

Igår öppnade dörrarna för årets första Formex. Idag hade jag ett jobbärende till mässan och passade också på att ta en snabbtitt av vad som fanns där inne. De andra åren har jag nästan gått runt, runt en hel dag och varit helt slut! Man kan säga att det i år blev en expressvisit och jag har nog inte tänkt att gå tillbaka mer i helgen. Men, vem vet, jag kanske ångrar mig!
Årets tema är Fresh och speglar en ny, modern och ljus känsla.
I vårens tema bildar trärena ytor, rotting och andra enkla, naturliga material basen, och mönstrade textilier med en artistisk touch bidrar med en upplyftande färgklick. Jag skulle säga att det var mycket detaljer som kopplas tillbaka till trädgård, trädgårdsarbete och utomhusarbete!
Dessa tre ord tycke jag till viss del förklara mässan väldigt bra. Re-Fresh med fräscha färger, mycket orange, rosa och gult! Fresh står också för alla blommor som det kryllade av! Re-Make skulle jag koppla till trenden med att återanvända det gamla. Måla om, gör om vet ja! Repair lämnar en slit-och-släng period bakom sig och Re-Use där man på många ställen i mässan använde gamla saker och gjorde till de nya. Vad sägs till exempel och gamla bakskålar som blir en lampa (ska visa er i ett senare inlägg).
Foto: Emmelie
Nu är det dags för mig att ladda inför morgondagens skidlopp (ja, vad är det jag har gett mig in på?!). Fler bilder kommer och några av de guldklimpar som jag sprang på! Trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: madelein - sexbarnsmamma

Vad bra :-)

2013-01-18 @ 21:31:56
URL: http://madelein.se
Postat av: Victorias provkök

Jag ville också dit...
Trevlig lördag
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

2013-01-19 @ 12:20:24
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Sara

Gillar man trädgårdssoffan kan jag tipsa att den säljs via www.bimbim.se ! (o;

2013-01-20 @ 11:45:45
Postat av: kerstin

härligt vill med besöka den

2013-01-20 @ 13:20:27
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Jag gillar re-trender :-) Tack för mässrapporten.

2013-01-20 @ 17:59:53
URL: http://nancyandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin