Lek med washi tejp

Igår skypade jag med min kompis som bor i washi tejpens hemland, Japan. Eftersom min kompis också har fastnat för washi tejpen så snappar hon upp både den ena och den andra idén om vad man kan göra med tejpen. Hon berättade att den oftast i Japan används istället för snöre på paket, men att det finns flera andra saker man kan ha den till. Eftersom vi kopplade upp varandra på video så kunde hon visa mig vissa bilder och ni kan ju bara ana hur min pysselnerv började sticka när vi la på "luren". 
Så på kvällen åkte lite washi fram och jag vek tejpen dubbel och lämnade en liten ögla i ena hörnet. Sedan satte jag ihop flera stycken så att det blev som nedan. Om man inte vill sätta ihop flera så kan man endast sätta ihop två och det bildas ett litet hjärta!
Vart man kan använda det? Antingen som dekoration på ett paket eller på ett kort. Eller så kan du göra det till en servettring och sätta själva dekorationen på toppen. Ja, låt fantasin flöda!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Mia

Fina!

2012-07-06 @ 10:29:03
Postat av: Tess - Istla.se

Jag måste skaffa sådan tejp. Vart kan man köpa dem?

2012-07-07 @ 07:14:38
URL: http://istla.se
Postat av: Jos

Härligt!

2012-07-07 @ 10:30:35
URL: http://josefindysenius.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin