En ledig dag, spenderas på Skansen

Vad fantastiskt det är att få vakna upp i sin egen säng och veta att man har en hel ledig dag framför sig! Efter att ha varit borta en längre tid, så är det verkligen underbart att vara hemma! Men, sitta hemma hela dagen ville jag inte så dagen spenderades på Skansen (där jag faktiskt aldrig tidigare varit).
Den här fina "tavlan" hängde i ett pitoreskt 50-tals kök. Det är lite roligt att se på de gamla sakerna och jag måste erkänna att jag tycker att mycket av vårt mode med pasteller, blommor och typiskt "Leila Lindholm" påminner om den här svunna tiden.
I ett litet hus (som var proppfullt med folk) pågick glasblåsning. Jag tyckte bilden blev så härlig, så jag kunde inte låta bli att inte ta med den!
Dom här gamla flaskorna är jag nästan lite kär i. Nu är de väldigt lätta att få tag i (till och med IKEA har liknande flaskor) och de är bara att fylla med vad man önskar.
Kan inte låta bli att ta med den här bilden. Vad sägs om Biff á la Lindström på kinesiska? Det är en hel kokbok med typiska svenska rätter, helt på kinesiska!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ohh, va härligt med Skansen! Har faktiskt inte heller varit där sen jag var tokigt liten, kanske får bli ett besök när vi är i Sthlm nu i sommar. Bra tips! :)

2012-07-18 @ 02:03:11
URL: http://www.ramengirl.se
Postat av: Tokyo - Love

Härligt, men måste faktiskt bara påpeka att det är japanska. Tjusig flaska, och jag älskar glasblåsning!

2012-07-30 @ 11:16:00
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin