Milan Furniture Fair

Nu i dagarna går en av världens största inredningsmässor av stapeln - i Milano! Mässan, Milan Furniture Fair eller Salone Internazionale del Mobile di Milano som den egentlien heter är den största fackmässan för inredning i hela världen(!) 1961 slog den upp portarna för första gången, men då var det fokus endast på italienska möbler. Nu har den växt och 2011 var det över 2730 utställare och 700 designers som ställde ut. Tyvärr, tyvärr så har inte jag möjligheten att befinna mig i Italien, men jag ska allt försöka kika lite på vad som kommer upp och vilka trender som väntas komma. Vill ni ha uppdateringar från mässa så kan jag tipsa om att ta en titt hos Frida som jag tror kommer bjuda på mängder av inspiration.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Och jag är inte heller i Italien tyvärr..

Åh, säg bara till, den dagen du vill bli plåtad så kommer jag ;)

Kram och ha en fin dag!

2012-04-19 @ 13:22:38
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin