Fabrique

Har du vägarna förbi Stockholm eller bor i huvudstaden så är ett besök hos Fabrique stenungsbageri nästan ett måste. Dom har helt fantastiskt surdegsbröd. Vi bor så nära en av butikerna så helgbröd har blivit ett "must". Tyvärr så bidrar det till att mina egna surdegsbak har börjat lysa allt mer med sin frånvaro. Men, när mörkare tider kommer så ska jag nog allt ta tag i det igen.. fast jag kommer nog fortfarande att kila ut och lyxa till det på helgerna. För hur mycket jag än bakar är jag tveksam om jag får samma resultat!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Katarina

Fantastiskt bra tips!

Själv pratade jag surdeg med bagaren på Rosenhill förra lördagen. Väldigt intressant. Vad jag lärde mig var att mjölet MÅSTE vara färskt för att få bäst resultat, så satsa på bra mjöl ;)

Jag ska leta upp bageriet.

2011-09-24 @ 23:16:39
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin