Calendreco

Massimo Vignellis kalender "Stendig calender" har synts både här och där inom inredning. Jag är själv lite svag för den och har funderingar på att ta en liten avstickare till Museum of Modern Art i New York när vi åker dit senare i höst och kanske skaffa mig ett exemplar.
Av en slump fick jag dock syn på en annan kalender, Calendreco av Dessi Ivanova. Det är också en slags "stendig calender", det vil säga att den fungerar år efter år. Tre olika överskrifter ger dig möjligheten att anpassa kalendern för varje år och månad. Jag måste säga att den här kalendern nästan är en kopia av Massimo Vignelli. Det är i alla fall inte så mycket som skiljer dom åt!

Foto: Calendreco

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin