Mon-Amie serien har fått tillökning

Långt innan 2009, då den kända Mon-Amie serien från Rörstrand började reproduceras, hade jag gått och tittat, längtat och velat ropa in den flera gånger på auktion. Men det blev aldrig så.. och ja, anledning var oftast att den blev otroligt dyr. Sedan när den kom ut 2009 var jag helt bestämd på att jag skulle köpa den, men jag har fortfarande inte slått till. I april i år fick serien tillökning och finns nu även i en kopp med öra, burk med lock och stor kopp och mattallrik. Jag som älskar te blev väldigt svag för den stora koppen som passar perfekt som tekopp. Så det kanske är nu jag äntligen ska slå till!
Foto: Rörstrand

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Åh jag såg den på Åhléns för ett tag sedan. Den är jättefin!

2011-05-09 @ 06:46:45
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Kristina - en bloggläsare

Först och främst: Vilken härlig blogg du har! Jag är också otroligt svag för Mon amie. Min farmor hade några delar som min pappa ärvde. Skulle gärna ha servisen själv men jag är tyvärr inte så förtjust i den tråkiga moderniseringen av den (formen). Tycker det är synd att de inte producerat den i de gamla formerna. Hade varit mycket snyggare och med karaktär! Mailade dem och frågade varför de inte gjorde det men fick inget svar. Ha det gott!

2011-06-21 @ 15:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin