Bakluckeloppis

Bakluckeloppis är något som jag hörde om för första gången när jag bodde i England. Då var det "car boot sale" som var omåttligt populärt. Jag hade faktiskt aldrig hört om det tidigare och skrattade lite när jag såg hur bilar samlades, öppnade upp bakluckorna och sålde saker. Men egentligen är det rätt smart och eftersom vi snart ska flytta och vill passa på att rensa ut lite saker så åkte vi till Rosenhills Trädgård och Musteri på Ekerö där startskottet gick för årets första bakluckeloppis. Så nu har jag också testat det och ja, det kanske blir igen!
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Här hos oss förekommer det, men jag har som fått för mig att det oftast är småbarnsföräldrar som säljer urväxta barnkläder/utrusningar och dylikt.. iaf här :)

2011-05-02 @ 08:39:42
URL: http://www.whiterainbow.se
Postat av: Carina - inspirera

Det har jag faktiskt aldrig varit på - men en riktigt smart idé är det! Ser fram emot sommarens alla loppisar...det finns så mycket fint därute ;)

Kramen.

2011-05-02 @ 10:02:41
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Maria

Men visst var det roligare än du trott. Jag stod på loppis för första gången förra sommaren. Förhoppningsvis blir det två tre gånger denna sommaren också, då vi kommer att ha lite att sälja efter flytten om en månad.

2011-05-09 @ 00:05:38
URL: http://marai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin