Karriärskvinnor

Även om jag älskar inredning och verkligen gillar bloggandet så är jag ju egentligen en karriärstjej och (ja, jag vet.. jag är kanske lite löjlig) men kan inte låta bli att tycka att det är roligt varje år Veckans Affärer släpper sin lista på näringslivets 125 mäktigaste kvinnor.
Igår kväll släpptes listan och i bilen på väg till jobbet idag satt min gulliga praktikant och hade högläsning för mig. Nu i kväll fick jag lite mer tid och har då kikat lite efter hur många kvinnor det är på listan som har en koppling till hem och inredning. Det finns flera fastighetsbolag men den som toppar av "hus och hem tjejerna" är Jeanette Söderberg som är Vice Global Retail Manager på IKEA.
Plats Namn och företag
15.  Jeanette Söderberg, IKEA
59. Åsa Hedenberg, Huge Fastigheter
91. Sofie Gunolf, Indiska
100. Agneta Kores, Familjebostäger Göteborg
101.  Eva S Halén, Electrolux Home
112. Åsa Keller, Homemaid

Kommentarer
Postat av: Kikan

Jag gillar oxå den listan :) tycker att man blir sporrad av att läsa den. Vi behöver starka och framgångsrika kvinnor som förebilder. Kram Kikan

2011-03-09 @ 08:24:57
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Hm, varken du eller jag är ju med..!? Bättre lycka till oss nästa år! :)



Kram

2011-03-22 @ 17:46:42
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin