Designshopping i Barcelona

Imorgon åker jag iväg på riktig tjejresa med min bästa kompis. Vi har siktet inställt på Barcelona och det blir sol, bad, sightseeing, god mat och så självklart shopping. Jag tycker alltid att det är lika kul att ta en sväng inom inredningsbutiker när man är utomlands. För att få lite koll så har jag tittat runt lite på nätet vad Barcelona har att erbjuda. Oj - massor skulle jag nu säga! Eftersom jag ända har samlat på mig lite, tänkte jag att jag likaväl kan dela med mig av lite tips. Håll till godo! Har du andra tips som jag har missat? Lägg en kommentar så får både jag och andra del av ditt tips!

Ivo & Co (se bild nedan)
Plaça Comercial 3 i stadsdelen Born
Ska ha en mängd roliga saker i olika prisklasser. Hemsida

Vincon
Passeig de Gràcia, 9
1000 kvadratmeter av designprylar och husgeråd. Allt ska även vara tydligt exponerat. Om man inte har vägarna förbi Barcelona har de även en hemsida med de flesta produkterna i sin webbshop. Hemsida

Azul Tierra
C/ Cortega 302
En butik som är en blandning av alla stilar, allt från afrikansk till gustaviansk. Butiken ligger högst upp på Paseig de Gracia där den korsar Av. Diagonal. Hemsida

Pilma
Rakt över gatan på Av.Diagonal 403
En inredning och designbutik på två plan. En butik som är en blandning av frankrike och italien. Hemsida

Zara Home
Paseo de Gracia 16
Zara planerar att öppna Zara Home även i Sverige, men tills dess får vi nöja oss att besöka butiken utomlands eller shoppa på nätet. Hemsida

ANDRA GUIDER
Sköna Hem tipsar om Barcelona här
DN har en guide till Barcelona här
Engelsk sida Barcelona.com som tipsar om inredningsbutiker här
Anne-Li living Barcelona har gjort en väldigt bra och omfattande guide i inredningsväg. Du hittar den här

Foto: Pinterest (foto från Ivo & Co)

Kommentarer
Postat av: Monkan

Åh så många bra tips. Jag har varit i Barcelona en gång bara men skulle gärna åka tillbaks, då får jag kika på det här innan.

2011-08-06 @ 09:59:54
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Hemmakatten

Åh nu blir jag avundsjuk! :-). Jag ska spara dina tips för jag är verkligen sugen på barcelona. Vi pratade om denna stad senast idag. Ha så kul!

2011-08-06 @ 19:14:42
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin