Påskbord

Här kommer bilder på påskaftonens påskbord. Hos Martha Stewart hittade jag en mall på en påskhare som jag målade av och klippte ut på svart papper. Haren satte jag sedan fast på en tandpetare och stack ner i pilgrimsmusslorna i förrätten. Jag har tidigare tipsat om hur man kan måla små vaddkulor i olika färger. Här har jag målat kulorna svarta och gula. De har jag sedan spritt ut på bordet och även lagt på servetten på varje tallrik. Sist men inte minst så har sillen fått stor plats på bordet. Jag la i år in flera sillar själv, men vill du inte göra det så är ett tips att bara "byta burk" på sillen. Häll över den köpta sillen i till exempel en glasburk som nedan. Runt ljusen satte jag lite grenar som jag knöt ihop med en litet gult band runt ljuset. Mitt på bordet ställde jag en glasskål med lock. Locket fyllde jag med massa svarta påskfjädrar.
Foto: Emmelie

Kommentarer
Postat av: Katarina

Fint! Jag har inte haft tid med pynt i år. Njuter av andras pynt istället. Färska blommor och lilltjejens egengjorda påskpynt fick pryda bordet hemma.

2011-04-24 @ 18:40:45
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Linda

Väldigt fin dukning! Tack för härlig inspiration till nästa år =)

2011-04-24 @ 23:56:55
URL: http://lindasideer.blogg.se/
Postat av: jo

2011-04-25 @ 12:00:21
Postat av: johanna

Fina påskbilder.

Hoppas du haft en toppen påsk kära du :)

2011-04-25 @ 12:01:08
URL: http://www.form-ge,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin