Keep Calm it's only christmas

I helgen 1:a advents tipsade jag på Hemmakanalen. Till en intervju på sidan så fick jag frågan "Vad julen betyder för dig". Jag älskar verkligen julen och jag är trivs med allt julpyssel som december månad bjuder på. Men, jag vet också att många ser december som en väldigt stressig månad då det är mycket som ska fixas och pysslas. För mig är pyssel avkoppling och inget måste. Om jag ska göra ett pepparkakshus eller pepparkakor och inte har så mycket tid, så köper jag hellre färdig deg och njuter av att dekorera det fint. Har jag inte tid överhuvudtaget så köper jag färdiga pepparkakor. Det är viktigare att njuta av att göra en sak, än att skynda sig och göra 3. Då blir december en månad som man bara stressar igenom och inte njuter av.
Så sätt upp den här affischen (eller som ett kort) i hemmet så att du ser den varje dag, som en liten påminnelse om det blir för stressigt. För vi ska faktiskt njuta också för det är ju endast jul en gång om året!
Affischen går att hitta här

Kommentarer
Postat av: Susihus

Haha så söt!

2010-11-30 @ 16:21:21
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilket klockrent budskap!

2010-12-01 @ 12:24:10
URL: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin