Gör ett paraply till drinken

Jag är ju väldigt mycket för att matcha och att allt ska gå i samma färg och då är det ju perfekt att göra sina egna saker i de färger man önskar till festen. Härrom dagen så tipsade jag om hur du kunde göra egna små stjärnor att exempelvis sätta i maten eller kanske ha som bordsplacering. Du skulle även kunna matcha upp med samma papper och göra små paraply till paraplydrinkar. Som pinnar kan du använda grillpinnar som går att köpa i de flesta matvaruaffärer. Templates till paraply drinkarna kan du hitta här från Martha Stewart.


Foto: Eget kollage med bilder från Martha Stewart

Kommentarer
Postat av: Petra

Hmm, jag tror att jag är bäng för när jag är inne på Martha Stewarts hemsida så tycker jag bara att det är så rörigt så jag orkar inte hitta några fina saker. tack för att du visar dom här istället!!



Tack för kommentar på bloggen!

2008-07-02 @ 00:25:41
URL: http://peppelins.blogg.se/
Postat av: louise

snygg design, kul med post-it! ;D

2008-07-02 @ 00:28:43
URL: http://lundberglouise.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilket bra tips! Jag håller med om att det skulle vara riktigt snyggt att matcha stjärnor och paraply i en dukning.

Ja, Emelie är en riktigt duktig fotograf, jag får så mycket inspiration där! Och vad är bättre för en fototok som mig? =) Och nu är det kanske någon mer som kommer bli tokig? ;) hihi Åhhhhhhhh gumman va roligt!!!! Är så glad för din skull att du köpt en ny kamera!! Kul att du redan har objektiv till den. Ja du lär ha fullt upp i helgen ;) Åh va kul!! Då kommer det bli mycket foton här framöver kan jag tänka mig. Jag känner att det har blivit väldigt mycket foton på min blogg sista tiden, syrran frågade mig igår om jag bara skulle ha foton.

Jo, det är bara bra med mig, men idag var det jobbigt att komma upp ur sängen. Jag har en projektanställning till den 15 augusti och eftersom jag inte vet hur det ser ut efter det, så kommer jag inte ha någon semester i sommar. Vi har tänkt resa i höst. Hur är det med dig gumman? När har du semester? Ha en riktigt härlig dag!

Många många kramar!

2008-07-02 @ 07:27:58
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Men oj vad hon är fyndig denna Marta! :D Tack för att du visar oss alla roliga saker man faktiskt kan göra, du är en inspirationskälla med din härliga blogg! Ha det gott

2008-07-02 @ 08:38:58
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ja det är tur att solen skiner idag, annars hade jag nog inte kommit upp alls imorse. Man blir ju lite piggare i alla fall när det är fint väder. Ikväll får det nog bli sängen tidigt, men så brukar vi säga varje dag och det är inte ofta vi lyckas komma i säng i tid. Det finns alltid så mycket att göra efter jobbet.

Hihi du är gullig och snäll du med gumman!!!! =)

Ja, syrran frågade om jag bara skulle ha foton på bloggen. Men det blir väll så när man har en ny kamera och älskar att fotografera. Plus nu så är man inte inne lika mycket och fixar hemma, så min inredningsinspiration är inte lika stor. Men ska försöka att inte bara visa foton på blommor och annat. Så därför kommer det ett inlägg från våran balkong (med blommor på bland annnat) och bilder på min nya blommiga duk någon dag. Och så har jag ju fotoveckan nästa vecka. Hahaha jag är nog helt inne på foton och blommigt just nu, det lät ju inte som att kommande inlägg skulle ha mindre foton. ;)

Ja, det är lite trist att inte ha semester nu i sommar, men eftersom jag inte vet hur det ser ut efter augusti, så är det bäst så här. Kan ju inte ta semester när jag har så kort kvar. Eller jag hoppas ju på att få förlängt. Men en resa i höst blir riktigt bra tycker jag, då har vi något att se fram emot. Ska du göra något speciellt på din semester? Ja det kan vara skönt att jobba en vecka efteråt, så du hinner landa och varva ner innan du går på semester.

Ha det bra nu sömntutan! KRAAAMAR!!

2008-07-02 @ 09:06:44
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: louise!

åhhh, gumman. en tequile rose - drink, kanske?! tihi mums! massa drinkar i new york, röstar jag för! ha ha ha! here we come!



misses and kisses!

2008-07-02 @ 09:18:47
URL: http://atasteofmylife.blogg.se/
Postat av: Snusans Inredningsblogg

Vilket kul tips! :) Håller med Petra ovan att det är så rörigt på Marthas sida att man inte orkar leta runt så mycket...

2008-07-02 @ 10:50:32
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: MATILDA

härliga bilder :)

2008-07-02 @ 14:02:26
URL: http://matildahammar.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Vilket kul tips! Älskar också att match & använda samma färger! Hoppas att du får en härlig kväll! KRAMISAR!!

2008-07-02 @ 21:10:02
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Nils ''niccee'' Svensson

Gu, vad smart. Det ser ju faktikst mycket bättre ut när det matchar ;) Ha det bra ^^

2008-07-03 @ 11:34:54
URL: http://niccee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin