Vik en kartong

Vek du också massa kartonger när du var liten fast har glömt hur du gör? Det hade nämligen jag gjort. Därför blev jag jätte glad när jag hittade den här förklaringen hos Skapligtenkelt.se. Det finns många sätt att vika en kartong, men jag har länge letat efter det är "viksättet" där man slipper klippa i pappret.
image186
Foto och beskrivining: Skapligtenkelt.se

1. Utgå från ett kvadratiskt papper. Vik pappret för att markera ut mitten.
2-3. Vik in hörnorna mot mitten.
4. Vik in sidorna mot mitten.
5. Vik in kortsidorna mot mitten.
6. Vik upp igen, men behåll två hörn invikta enligt bild.
7. Vik upp kanterna 
8. Vik upp ena sidan samtidigt som du trycker in kanterna.
9. Tryck ner i botten
10. Gör motsvarande med den sista kanten.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Kul! Tack för tipset!

2008-01-25 @ 19:13:14
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: MARTINA

Fina! Vet du hur man viker ett lock som passar?

2009-05-08 @ 13:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin